Acceptarea si respectul de sine

Ani la rand m-am luptat cu felul in care aratam. Propriul meu corp devenise cel mai mare dusman al meu. Il tratam urat, il subapreciam si cateodata il uram. Il consideram vinovat pentru propriile mele nemultumiri si neputinte. Asteptam sa se transforme in ceea ce eu voiam, dar fara niciun efort din partea mea. Il subalimentam, il privam de somn si activitate fizica, de nutrienti, minerale si vitamine si il puneam sa care angoasa emotionala in care ma aflam. 15 ani m-am luptat cu el. L-am considerat vinovat pentru esecurile mele, pentru lipsa mea de incredere si pentru toate problemele medicale pe care le-am avut.

In tot acest timp, in care l-am disconsiderat si l-am injosit, el a continuat sa se lupte pentru mine.

La un moment dat mi s-a spus ca sunt suspecta de TBC, apoi de cancer la plamani. Nu era nici una, nici alta. Era un amarat de os de peste pe care-l inghitisem copil fiind si care intrase pe caile aeriene, plasandu-se in plaman. Mi l-au scos, alaturi de lobul drept. Intre timp, corpul meu a avut grija sa regenereze plamanul drept ca si cand nu s-ar fi intamplat nimic. Acum, tot ce a ramas este o cicatrice mare, pe care am vrut s-o acopar printr-un tatuaj, pentru a nu atrage privirile, intrebarile si mila oamenilor. Mi-am dat seama insa ca victoria in viata nu trebuie acoperita. Am supravietuit cand sansele erau impotriva mea iar acest lucru nu reprezinta in niciun caz o rusine. Acum imi port cicatricea cu mandrie.

Acum cativa ani mi s-a spus ca am contactat virusul (hepatitei) C. Din start mi s-a spus ca daca am anticorpii in sange, inseamna ca automat am si hepatita C. Dupa cateva saptamani de asteptare dupa rezultatele testelor, mi s-a spus ca, printr-o minune, corpul meu a reusit sa se vindece singur, ramanand in urma doar anticorpii, martori ai infectiei trecute. De atunci imi repet anual analizele pentru a ma convinge ca nu a fost doar un vis frumos. Dar sunt bine. Corpul meu a avut grija de asta.

Apoi, dupa ani de postura proasta si activitate fizica minima, mi s-a spus ca cele 2 regiuni ale spatelui (lombara si cervicala) beneficiaza de niste minunate deshidratari ale discurilor si inflamatii zonale. Mi s-a recomandat gimnastica medicala zilnica pentru tot restul vietii, medicamente si daca situatia progreseaza, operatie. Initial am suferit o adevarata trauma la gandul ca trebuie sa depun atat de mult efort: sa ma misc mai mult, sa transpir, sa fac febra musculara. Dar in cele din urma am realizat ca exact de asta avea nevoie spatele si implicit corpul meu. Am renuntat de mult la medicamente si nu fac in fiecare zi gimnastica medicala. Mi-am diversificat activitatile fizice astfel incat sa-mi ofer cat mai multe beneficii fara a ma extenua sau accidenta. Si sunt bine, foarte bine chiar. Cu fiecare zi care trece corpul meu devine mai puternic. Mai rapid, mai mobil, mai multumit …

Dupa 15 ani am invatat sa imi apreciez corpul si tot ceea ce a facut pentru mine. In ciuda neglijarii, m-a sustinut si m-a ajutat sa devin persoana care sunt astazi. Iar acum este randul meu sa-i ofer, intr-un tarziu, tot ceea ce are nevoie. Acum suntem 1, functionam ca 1 si luam decizii ca 1. Acum imi ascult corpul si il respect. De fiecare data cand gresesc, primesc semnale de alarma, pe care inainte nu stiam cum sa le interpretez.

Imi place de corpul meu. Cu toate vergeturile, cicatricile si zonele netonifiate pe care nu le puteam suporta inainte. Corpul meu este cel mai bun martor al vietii mele. El imi permite sa fac ceea ce imi doresc si ma ajuta atunci cand cred ca nu mai pot continua. No more self hating.

Tag-uri:, , , , , , , ,

Lasă un răspuns

Toane Raw

O reteta raw pe zi

The Fierce Banana

Boring monkeys should fear me!

Ligia Pop

Autor, Raw Chef, Consultant Nutriție

someoneDIDthis

If you do something do it properly or don't

Tamboi's Blog

Just another WordPress.com site

Ink4thought

Life's journeys

DIYro: Fă-o chiar tu!

DIY în limba română

JOS GATITUL

clorofila cu lamaie

