Tarta cu cirese

Daca inainte nu ma omoram dupa cirese, iata ca exista un inceput pentru toate …

Nu stiu cum sau cand, dar ciresele au urcat in topul preferintelor mele fara macar sa-mi dau seama.  Si cum un prieten ne-a ajutat cu cateva kilograme de cirese bio de la tara, m-am gandit sa fac si ceva bun cu o mica parte din ele.

Dupa vaste cautari pe internet dupa o reteta cat mai reusita, am ajuns la concluzia ca ceea ce imi doream nu se gasea intr-o singura reteta, asa ca am creat propria mea reteta de tarta cu cirese (Clafouti de fapt):

tarta 1

  • aproximativ 350-400 g cirese (fara samburi)
  • 200 g faina (jumatate alba, jumatate integrala de ovaz)
  • 3 oua
  • 120 g zahar brun
  • 100 g unt (data viitoare voi pune mai putin de dragul prietenului meu si a colesterolului lui usor ridicat 🙂 )
  • 100 ml lapte
  • Un praf de sare

Se amesteca bine faina cu zaharul. Apoi se adauga ouale, untul (topit in prealabil) si apoi laptele. La final, cand aluatul a ajuns la o consistenta asemanatoare cu cea a clatitelor, am adaugat si sarea.

Dupa ce am pus amestecul in forma, am presarat si ciresele si am pus compozitia la cuptor, la 140 de grade.

Ce a iesit, mi-a depasit cu mult asteptarile. Prima mea tarta a fost delicioasa si a disparut intr-un timp record!

Sunt sigura, de asemenea, ca ciresele pot fi cu succes inlocuite de alte fructe, dupa gust si preferinte. Pe mine ma tenteaza o combinatie de caise/ piersici si nectarine. Sau, si mai bine, zmeura. Suna bine, nu?

tarta 2 tarta 3

Tag-uri:, , , , , ,

Lasă un răspuns

Toane Raw

O reteta raw pe zi

The Fierce Banana

Boring monkeys should fear me!

Ligia Pop

Autor, Raw Chef, Consultant Nutriție

someoneDIDthis

If you do something do it properly or don't

Tamboi's Blog

Just another WordPress.com site

Ink4thought

Life's journeys

DIYro: Fă-o chiar tu!

DIY în limba română

JOS GATITUL

clorofila cu lamaie

