Manifest impotriva fumatului

Cu mandrie pot spune ca m-am lasat de fumat de un an de zile. Nu din cauza ca toata lumea asa ma sfatuia, ci pentru ca asa am considerat ca este bine.

Am fumat timp de 7 ani. Acum, privind in urma, imi doresc sa nu fi pus tigara in gura niciodata. Dar cum timpul nu mai poate fi dat inapoi, important este ca, in acest moment, plamanii mei nu mai sunt intoxicati cu nicotina, gudron si cine-stie-ce alti compusi toxici.

Intotdeauna am sfatuit fumatorii sa renunte la fumat (cu toate ca eram una dintre ei) … De ce …? Pentru ca ma documentasem foarte bine referitor la pericolele pe care le implica. Cu toate ca eram constienta de ce mi s-ar fi putut intampla, pot spune ca nu-mi pasa. Cand esti tanar te consideri invincibil. Citesti si auzi de una, de alta, dar nu crezi ca ti s-ar putea intampla tocmai tie. In plus, ce e mai satisfacator decat o tigara dimineata (la o cafea) …? Sau in pauzele de lucru, cu colegii …? Sau seara, dupa o zi lunga si obositoare …? Sau, evident, de fiecare data cand iesi in oras la un suc sau cocktail …? Practic, tigara poate deveni cel mai bun prieten al tau indiferent daca treci printr-un moment greu sau daca te distrezi la maxim.

Acum un an m-am hotarat sa ma las de fumat. Si nu am mai fumat din acel moment. Nu am planificat, nu mi-am propus s-o iau incetul cu incetul sau sa folosesc plasturi cu nicotina sau mai stiu eu ce alte nebunii. Nu am de gand sa mint: cu toate ca nu am fost niciodata o fumatoare inraita, si acum mai simt uneori dorinta de “a trage un fum”. Cand sunt in oras la un pahar de vorba cu prietenii, cand sunt suparata sau cand sunt foarte plictisita. Dar ma abtin. Si imi trece – foarte repede chiar.

Vazand afisul de mai jos, mi-am adus aminte de toate momentele din trecut cand nu vroiam sa-mi fac un bine si sa renunt.

Smoking kills

Din diverse motive, am facut mai multe vizite la institutul “Marius Nasta” si ceea ce am vazut acolo nu cred ca voi putea uita niciodata. Oameni bolnavi care ieseau in curtea spitalului si continuau sa fumeze in conditiile in care stiau ca era o condamnare rapida la moarte. De ce …? Nu pot sa inteleg. Daca ti se spune ca ai probleme grave la plamani si ca, daca vei continua sa fumezi este posibil sa mori si tu nu te opresti, ce inseamna? Ca nu-ti doresti sa mai traiesti? Pentru ca raspunsul “Nu ma pot lasa” nu ma multumeste. TE POTI LASA. Problema este ca nu vrei suficient de mult.

Oare cate semnale de alarma mai trebuie trase? Cate astfel de afise sa fie promovate? Oare daca intr-adevar ar creste pretul tigarilor foarte mult ar scadea numarul de consumatori? Nu cred.

Trebuie doar sa vrei. Pentru propriul tau bine.

Imagine: http://pinterest.com/pin/196117758745795466/

Tag-uri:, , , ,

Lasă un răspuns

Toane Raw

O reteta raw pe zi

The Fierce Banana

Boring monkeys should fear me!

Ligia Pop

Autor, Raw Chef, Consultant Nutriție

someoneDIDthis

If you do something do it properly or don't

Tamboi's Blog

Just another WordPress.com site

Ink4thought

Life's journeys

DIYro: Fă-o chiar tu!

DIY în limba română

JOS GATITUL

clorofila cu lamaie

