CFR – trenurile groazei …?

Nefiind din Bucuresti, am petrecut multi ani (in special pe perioada studentiei) calatorind cu trenul cel putin o data la 2-3 saptamani. Desi nu m-am dat niciodata in vant dupa orele petrecute pe tren, acceptandu-le ca pe ceva necesar pentru atingerea destinatiei, pot spune ca am suficiente intamplari de povestit legate de acest mijloc de transport. Dar cine nu are?

Mereu se intampla ceva pe tren … De la activitatile betivilor, obsedatilor si perversilor ce isi fac uneori veacul pe acolo, la cersetorii si „micii comercianti” ce incearca sa faca un ban din vanzarea de icoane, lanterne, pixuri, papitoi si alte maruntisuri, pana la fumul de tigara care isi face usor loc in compartimente (cu toate amenzile care cica s-ar da celor care nu respecta legea) si aglomeratia care te pedepseste sa te batai de pe o parte intr-alta a coridorului, intrucat este prea multa lume si prea putine bilete (si evident locuri).

In ultima vreme insa, am inceput sa evit cu totul transportul CFR. Ultima calatorie de acest tip s-a soldat cu 0 caldura la temperaturi de minus n* grade afara, curent din toate directiile, intarzieri de cel putin 20-30 de minute si un pret mult prea mare pentru calitatea oferita (adica non-existenta). Daca iti inchipui ca am mers cu vreo hardughie de personal sau mai stiu-eu-ce, ei bine, vinovatul in cauza a fost o Sageata Albastra, fost Rapid, acum convertit la InterR. Spatii inguste, care sa nu-ti permita sa-ti dezmortesti cat de cat picioarele atata timp cat ai vreun alt pasager in fata, scaune proaste, cu rezultate in dureri acute de spate, si toaleta imposibil de utilizat (asta ca sa nu intru in detalii).

Starea actuala a trenurilor s-a degradat atat de mult in ultimii ani incat CFR-ul nu merita nici o scuza. In plus, lasand scuzele cu ninsoare sau temperaturi prea ridicate la o parte, indiferent ca e vara, iarna sau ceva intre cele 2, este aproape imposibil sa ajungi la timp cu trenul.

Chiar daca nu este nimic in neregula cu trenul in sine, locomotiva sau sinele, incompetenta si dezinteresul angajatilor completeaza imaginea de ansamblu. Cel mai elocvent exemplu a avut loc acum cateva luni de zile, cand trenul in care calatoream a avut intarziere o ora si jumatate. De ce ..? Motivul este hilar, dar trist. Trenul a primit semnalul rosu (cu alte cuvinte a fost oprit la semafor), in asteptarea unui alt tren. Nimic neobisnuit pana acum. Problema a fost ca trenul mai avea 10 minute pana la Bucuresti, deci ar fi ajuns de cateva ori bune pana sa porneasca macar celalalt tren. Ca sa fie totul mai frumos, un reprezentant CFR cu functie mai mare, care se afla in acelasi compartiment cu mine, a incercat de repetate ori, fara succces insa, sa obtina permisiunea de continuare a calatoriei dar s-a lovit de o moara stricata ce repeta intr-una: „Trebuie sa treaca celalalt tren”. Si pana ce nu a trecut celalalt tren, nu s-a miscat nimic (ca fapt divers, unul dintre ceilalti pasageri avea avion la 2 ore de la presupusul termen de sosire in statie, avion pe care nu stiu daca a mai reusit sa-l prinda).

Si acum ma intreb: oare se poate si mai rau? Categoric. Dar mai bine …? Categoric…

 

Anunțuri

Tag-uri:, , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Toane Raw

O reteta raw pe zi

The Fierce Banana

Boring monkeys should fear me!

Ligia Pop

Autor, Raw Chef, Consultant Nutriție

someoneDIDthis

If you do something do it properly or don't

Tamboi's Blog

Just another WordPress.com site

Ink4thought

Life's journeys

DIYro: Fă-o chiar tu!

DIY în limba română

JOS GATITUL

clorofila cu lamaie

%d blogeri au apreciat asta: